Gummibåt för två!

Söndagen

Var en stor besvikelse!

Måndag

Var hos Malin, vi bestämde oss för att hitta på något skoj!
Började med att leta åror till en gummibåt, ingen affär i hela Askersund hade såna åror vi behövde, slut över allt.
Det tog verkligen tid och kraft för oss att ta sig runt på upptäcksfärd efter dessa åror vi behövde, efter en stund hittade vi EN åra i vårat förråd. Efter mycket om och men kom vi ut till sjöss, Ida på madrass, jag och malin i gummibåt med en åra. Efter ett par meter kom jag på att det kanske går bättre att använda sig av en plastflaska istället för ena handen att ro med. Gick mycket bättre ända tills malin kom på; Vi tar ett plastlock från matlådan vi hade med oss. Då tog det fart i gummibåten vi rodde ifrån ida på madrassen över alsen till en liten ö där vi skulle få upp en eld.
Vi tappade bort ida på sjön hon var strandsatt på haga, hehe så jag fick ro över ensam med en åra och ett plastlock, väl framme säger ida nej jag går hem och lägger mig på soffan. ALDRIG i livet tänkte jag som hade rott som en tok för att komma fram, med värk i armarna. Ida och jag sätter igång vårt lilla äventyr igen och kommer fram. Dags att leta ved till våran brasa, som gick åt skogen bokstavligt talat, Ida hittar en skit stor gren hon ska bryta av hoppar över stenar och andra grenar för att komma fram till det där trädet hon ska bryta i. hehe helt plötsligt hör jag bara aj aj aj och ett par ben som står rakt upp i luften, såg himla roligt ut, jag kunde inte förmå mig att sluta skratta fastän jag visste att stackarn hade så ont, tog bild på blåmärket hon fick på benet idag & det ser inte så roligt ut, dessutom hade hon fått ett till mellan skinkorna haha!

Tisdag

Färgat malins hår det gick väl sådär. Ut med båten igen men nära land, badat lite i ren panik för vattnet var skitkallt.
Sedan hem till Malin för att göra i ordning citronfromage och kolla film (Vi hade i alla fall tur med vädret, och vi hade i alla fall tur med vädret igen). Gjorde varm oboy och popcorn till det. Gott!
Nu är jag äntligen hemma dricker en kopp te, tittar på tv och sedan blir det läggdags. Imorgon jobbar Ida och jag ska till Malin och Luncha köttfärsås och spaghetti! Något annat äventyr hittas på då skulle jag tro! =)

Godnatt alla ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0