Du ska inte tro det blir sommar!

Svetten dryper, skjortan blir blötare än någonsin.!
Så Fresh, Alla arbetskamrater förtsår vad jag menar, hade jag legat på playan och gottat mig hade jag sett detta ur ett helt annat perspektiv, men nej. Nu är fallet inte riktigt så.

Att steka och att "steka" är ju två skilda saker, Fixa fläktsystemet för sjutton gubbar.
Nu är jag trött på att svettas och bara vara allmänt ofräsch. Jag har dock en dag kvar efter det ser jag fram emot 5-dagars ledighet som ska spenderas ute i solen, där ska jag steka och få lite färg hade jag tänkt. Bort från stekos och svettdoft, vilken fruktansvärd otäck odör.
Semester hade inte varit helt fel, men ganska så osmart med tanke på att jag började att jobba i mars, då nöjer jag mig med de ledigheter jag har och får framöver.

Med bara några få dagar kvar till en ej så välkommnande fördelsedag måste jag baka tårtor och göra massa annat skoj, som att köpa ett soffbord några sköna sittsaker (zackosäckar uteslutet) helst något mysigt.
Bestick, får bli plast enklast, blir mindre disk. Tack jag vet, smart tänkt emilia tänkte ni nu eller hur ?

Grejjen är den att födelsedagar nu för tiden är så svåra, vad ska man önska sig ? Den ständiga frågan dyker upp varje år, ju äldre man blir ju mindre vill man ha.
Ett faktum just nu är att jag redan börjar att känna mig tillräckligt gammal för att inte behöva önska mig något, men o andra sidan vet jag att om jag inte får något kommer jag bli besviken över det.

Vad skulle ni ha önskat er ?
Något praktiskt  i mitt fall skulle vara bra, men något kul och användbart under sommaren är ju alltid kul.

Hjälp mig!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0